{{content.mainBlock.title}}

Kinoprogram
Min profil
Meny
Aurora kino Kirkenes er en av de beste kinoene i Finnmark, og vi hadde i 2013 over 19000 besøkende fordelt på 786 forestillinger. I tillegg til ordinær kinodrift 5 dager i uken kjører vi også seniorkino, babykino, vi kan tilby egne visninger til skoler og barnehager, og flere andre muligheter i vår flotte sal!

Kinoen har 123 seter fordelt på 9 rader, med minium 120 cm mellom hver seterad. Alle setene ligger innenfor lerretsbredden, noe som gir god siktlinje, og buede lerreter er med på å forsterke synsopplevelsen. Salen kan brukes til forskjellige formål, og vi har topp moderne multimediefasiliteter.

Den nye Kirkenes kino, storstuen i Sør-Varanger, åpnet dørene 19. mai 2006, og åpningsfilmen var storfilmen Da Vinci-koden. Aurora kino IKS tok over driften av Kirkenes kino 1. januar 2009. Fra og med den 1. april 2010 utgjør Narvik kino, Kirkenes kino, Alta kino og Fokus kino i Tromsø det interkommunale kinoselskapet Aurora kino IKS. Dette betyr at kinoene samarbeider om administrative funksjoner og blir mer ettertraktet blant landets distributører.

Aurora kino Kirkenes kan tilby verdenspremierer og filmer i digitalt format i 2D og 3D. Aldri har kinoopplevelsen vært bedre!

Aurora kino IKS - et interkommunalt selskap
Aurora kino ble stiftet i juni 2007 som en fusjon av de kommunale foretakene Tromsø kino KF og Alta kino KF, og selskapet overtok kinodriften i disse byene fra 1. august samme år. Fra 1. januar 2009 kom Aurora kino Kirkenes med i selskapet. Sør-Varanger kommune kom samtidig inn på eiersiden med en mindre eierpost. Aurora kino overtok driften i Narvik fra 1. april 2010 etter en anbudskonkurranse. Narvik kommune er ikke med på eiersiden.

I 2010 opprettet vi driftsavdelingen Aurora Billett, som i dag formidler kulturbilletter for de fleste kulturinstitusjoner, festivaler og uavhengige aktører i byene vi er representert.

Klikk her for mer informasjon om Aurora kino IKS.

{{loaderText}}
Hurtigkjøp